Дона е не само един от любимите ни последователи, но и един от любимите ни хора, които ние следим в Instagram. Говорим си с нея за общата ни страст – модата и за целите й в тази област.
Здравей Дона, в края на лятото няма как да не те попитаме кои бяха любимите ти тенденциите за сезона.
Определено аксесоарите за коса. Не говоря за фибите и шнолите с перли, които като че ли се превърнаха в задължителни за всеки Instagram post. Лично аз не обичам да следвам mass trends, защото предпочитам личният ми стил да е разпознаваем, а и винаги съм сигурна, че след няколко месеца съответната дреха/аксесоар ще бъде “too last season”. Като почитател на Gossip Girl и Sex and the city обаче диадемите и скрънчитата определено се превърнаха в мой любим тренд.
“The supersized bow” – още есента гледайки ревютата на Valentino, Moschino, Dries Van Noten и др. знаех, че имам нужда от дреха с подобен акцент в гардероба си. В крайна сметка се спрях на светлосин топ на Marc Jacobs.
И разбира се, the Houndstooth print, който продължава да присъства в колекциите на много брандове и този сезон.
А кои бяха колекциите Spring 19, които те впечатлиха най-много?
Със сигурност любимата ми колекция беше тази на Chanel: чантите с детайли с перли и разделянето на логото на “CHA” – “NEL”. The capsule collection Dioriviera – щеше да ми е още по-любима ако не присъстваше във feed-a на всеки моден инфлуенсър. Versace, които наложиха в ревюто си тренда на прозрачните плажни чанти.
Кога разбра, че модата те вълнува отвъд твоя личен гардероб?
Винаги съм обичала модата. Майка ми казва, че дори ходейки на детска градина съм държала тоалетите ми да бъдат съчетани перфектно. Когато бях по-малка, смятах, че това, че не умея да рисувам/скицирам, означава, че да се занимавам с мода изобщо не е възможно.
На четиринайсет започнах да се информирам повече за индустрията, откривайки нови възможности, свързани с широкия спектър от потенциални професии. Така съвсем бързо разбрах, че трябва да се занимавам с мода, тъй като това е моята голяма страст и изисква умения и качества, които смятам, че притежавам.
Защо избра Милано и Bocconi?
Милано е една от четирите столици на модата и премествайки се да живея тук, попадам в “епицентъра на събитията”, свързани с модния свят. Bocconi винаги е бил първият ми избор и като човек, който винаги преследва целите си, нямах план Б. Защо избрах да уча в business school? Просто защото се целя доста високо. Интересувам се от маркетинг, брандинг и реклама, а за подобни позиции, луксозните брандове обикновено търсят хора с диплома от престижни бизнес университети. Bocconi например има партньорство с LVMH, Kering и др. Техни представители идват в университета няколко пъти в годината и възможността да те вземат на стаж е доста по-голяма. Ако завърша моден колеж например, ще са ми нужни няколко стажа и години опит, за да стигна до големите модни къщи. Bocconi наистина е име в the luxury goods industry. Все пак дясната ръка на Bernard Arnault и CEO-то на Saint Laurent – Francesca Bellettini, която между другото държа реч в университета тази седмица, са завършили тук.
Коя е за теб мечтаната компания, в която да стажуваш, ако не броим Condé Nast, където вече знаем, че имаш известен опит?
Ако трябва изборът ми да съчетава стратегическо мислене и един от любимите ми брандове, то Christian Dior.
Имаше ли момент, в който обмисляше да продължиш образованието си в България?
Никога не е било вариант за мен.
Разкажи ни малко повече за лятната програма в Condé Nast College.
Програмата продължи четири седмици. Научих за нея през август 2017-та, купувайки си новия брой на италианското издание на Vogue и реших, че когато навърша осемнайсет, искам да кандидатствам.
Смятам, че това, на което обръщат най-много внимание са автобиография и мотивационно писмо, с което да ги убедиш защо трябва да приемат точно теб. Лекциите покриваха най-различни теми като Evolution of fashion in the 20th century, Fashion journalism, Understanding audiences, Magazine branding, Ethical issues in fashion и много други.
Лекцията/денят/, които определено ще запомниш?
Със сигурност това е денят, в който за първи път влязох в The Vogue House, където се случва цялата магия. Любимото ми предизвикателство от програмата обаче беше, когато ни дадоха двайсет минути, тема за Met Gala и определена известна личност, и ние трябваше да разработим цялостна концепция за визията ѝ, съобразена с темата на събитието, личния стил и пропорциите на тялото.
Друг момент, който никога няма да забравя е как една от гостуващите ни лекторки вмъкна в изречението си “ …yesterday, when I was on the phone with Anna…” – можете да си представите реакцията на всички.
Любимите ти медии за мода освен Vogue?
BOF, Harper’s Bazaar, различни fashion blogs/podcasts и SA, разбира се.
Ако трябва да обновим гардероба си само с три неща за новия сезон, какво би ни посъветвала да си купим?
Черен кожен панталон; high quality and outstanding outerwear piece – сако, палто, яке, защото често останалата част от тоалета ни остава скрита; черни боти. Имайки тези три неща в гардероба си, стайлингът на аутфити и носенето на trendy pieces е много по-лесно.